Ten kurs jest dedykowany osobom, które odbyły szkolenie stopnia pierwszego z jazdy po torze lub brały udział w tzw. track-day-ach (wolnych treningach) i panują już na tyle nad swoimi odruchami oraz maszyną, że chcą jeździć jeszcze szybciej i wykorzystywać jeszcze bardziej możliwości konstrukcyjne swoich maszyn oraz przede wszystkim chcą uczyć się prawidłowych sekwencji czynności kierowcy podczas pokonywania zakrętów.

Nie ukrywamy, że najbardziej wykorzystają ten etap osoby posiadające motocykle sportowe, nakedy, ewentualnie sport-turystki do wagi 270 kg. Motocykle typu cruiser, chopper, czy turystyczne niestety z uwagi na masy, rozstawy osi i często rozmiary opon będą miały niższą granicę możliwości wykorzystania tego co mamy w programie. Instruktorzy pokazują linie jazdy, momenty przyspieszeń, zahamowań, złożeń, właściwych pozycji, a uczestnicy mogą podpatrywać sekwencje które wcześniej omawiamy na żywo jadąc za trenerem. Później to uczestnicy jeżdżą pierwsi, a instruktorzy za nimi.

Szkolenie

Szkolenie odbywa się na profesjonalnym torze technicznym posiadającym strefy bezpieczeństwa
oraz spełniającym stosowne wymogi również w zakresie jakości nawierzchni.
Grupy szkoleniowe liczą maksymalnie 10 osób, a zajęcia odbywają się w 2 grupach 5 osobowych.
Zajęcia prowadzą instruktorzy techniki jazdy, licencjonowany zawodnik MP, instruktor wyszkolenia sportowego. Z każdym uczestnikiem indywidualnie konsultujemy stan i wyposażenie Jego motocykla (głównie chodzi o systemy elektroniczne),  doświadczenie uczestnika.


W programie zajęć znajdują się m.in:

  • planowanie zakrętu (nitka przejazdu)
  • sterowanie gazem i hamulcem,
  • punkty hamowania,
  • punkty skrętu, apeksy,
  • hamowanie z przegazówką,
  • prawidłowe pozycje kierowcy i ich zmiany,
  • zmiany biegów (preloading),
  • rekacja na odciążanie, dociążanie,
  • sytuacje awaryjne, przygotowanie motocykla,

Samo czytanie powyższego programu nic nie poprawi w waszej technice. Po to żeby jeździć wykorzystując powyższe potrzebne są ćwiczenia pozycji i tzw. sekwencji, czyli nauka odpowiednich ruchów w zakręcie. Co najciekawsze, to nie nauczycie się tego sami bez obiektywnej oceny z zewnątrz, a już paradoksalnym (choć tylko pozornie) jest to, że można się tego nauczyć wyłącznie na małych prędkościach, regularnie powtarzając sekwencje. My pokazujemy na tym kursie, to co możecie później ćwiczyć godzinami na tzw. wolnych treningach.

SZKOLENIE – ORGANIZACJA

Szkolenie poziomu drugiego przeprowadzamy na ODTJ – MOTOPARK w Krakowie lub ODTJ – JASTRZĄB w Radomiu. Na bieżąco podajemy terminy wraz z lokalizacją szkolenia, a zależy to od grafików naszych zajęc i dostępności obiektów.

Wyposażenie motocyklisty na szkoleniu

  • pełny strój motocyklowy z protektorami łokci, kolan, kręgosłupa
  • buty motocyklowe
  • homologowany kask (norma ECE 22.05)
  • rękawice z protektorami
Motocykl uczestnika
  • sprawny technicznie z ważnymi badaniami
  • wydech mieszczący się w normach hałasu
  • jednośladowy powyżej poj. 125 ccm

Dla ABSOLWENTÓW SZKOŁY – RABATUJEMY -100 zł 

Technika